martes, 2 de abril de 2019

EDUCACIÓN AMBIENTAL: VISITA AOS SUPERMERCADOS

 Dentro do Proxecta ALIMÉNTATE BEN o primeiro foi elaborar unha ficha cos aspectos que nos interesaba investigar sobre os lugares onde facemos a compra. Despois, reagrupando todos os nosos intereses este foi o resultado final da enquisa:

Test de calidade dos supermercados:

Cando chegamos:

  • O supermercado está próximo ao noso domicilio?
  • Coñeces esta cadea? Por que fonte?
  • Hai onde aparcar? Hai aparcamentos reservados para: minusválidos? E para pais/nais con bebés ou nenos pequenos?
  • Hai accesibilidade para minusválidos?
  • Hai baños públicos? Para minusválidos? Cambiador para bebés? En que baño está, no de homes ou no de mulleres?
  • Hai taquillas onde deixar os nosos obxectos ou compras anteriores?
  • Hai un lugar para deixar as mascotas?
  • Hai servizo de gardería?
  • Hai carros ou cestas para: nenos pequenos? Minusválidos? Bebés?
  • Hai música de fondo? Resulta agradable?
  • A temperatura e humidade no ambiente é agradable?
  • Cando entras, da aspecto de limpo? As cintas das caixas están limpas?
  • Hai persoal suficiente como para poder preguntar a alguén? Se preguntas algo, son amables? E correctos?
  • O persoal leva: identificación? Roupa e calzado axeitado para a súa función? As persoas da peixería, carnicería, charcutería ...empregan as medidas de seguridade? Levan aneis? Levan as unllas longas? Levan feridas visibles?
  • Hai sección de carnicería? De bolería e panadería? De peixería? De froitería? De charcutería?
  • Se non hai estas seccións, hai deses produtos? Como o resolve a cadea?
  • Na sección de froitas e legumes, hai luvas e bolsas? Quen pesa o produto?
  • Na carnicería, peixería, froitería… están os produtos claramente identificados co nome e a orixe?
  • Están claros os prezos?
    Na froitería:
  • Que produtos son máis baratos, os produtos envasados ou os de granel? (mira nas mazás, nas fresas, nos tomates...)
  • Hai produtos identificables como ecolóxicos?
  • Hai produtos identificables como autóctonos?
  • Venden moitos tipos de cebolas? E de tomates? E algas?
    Na charcutería:
  • Na charcutería limpan as máquinas se vai mercar algunha persoa con alerxias ou intolerancias?
  • Hai produtos aptos para persoas celíacas? E para intoleranes á lactosa? E para persoas que non poden tomar sal? E para diabéticos?
Na peixaría

  • Están os diferentes productos separados? Hai unha base de xeo? Están pulverizando sobre eles continuamente? Limpan o peixe? Trocean o peixe?

Nos corredores

  • A que temperatura están os refrixeradores? E os conxeladores?
  • Hai carteis explicando os produtos que podemos atopar en cada pasillo?
  • Que marcas están máis preto dos ollos, as coñecidas ou as descoñecidas ou as de marca blanca?
  • Onde se sitúan as ofertas? Como é a súa data de caducidade?
  • Están separados os produtos de limpeza e hixiene dos de alimentación?
  • Hai unha zona de produtos eco, bio e orgánicos? Levan etiquetas identificativas?
  • Onde está a zona de snaks, son zonas de paso obritagorio para aceder a produtos máis necesarios? Chocolates e caramelos? Os zumes e bebidas azucaradas?
  • O prezo de produtos é moi diferente: fíxate nos tipos de patés e nos seus prezos, nos prezos da pasta da marca blanca e do prezo da pasta de importación. A que tipos de clientes vai dirixido cada tipo de produto?
  • Anota o prezo de: cerveza estrella na caixa de latas tomate en rama aceite virxe deterxente ariel unha lata de atún en aceite de oliva (anota tamén os gramos escurridos)
  • Hai produtos de importación? (cervexas, viños, pasta, galletas...)

Na caixa

  • Que produtos hai ao chegar aí?
  • A caixeira é amable (da os bos días, axuda a gardar a compra…)?
  • Hai tarxeta de fidelidade?
  • Que formas de pago hai?
  • É sinxelo facer unha reclamación? Hai follas de reclamación?
  • É sinxelo facer algún cambio?
  • Hai xeito de facer suxestións?
  • Hai descontos para familias numerosas?
  • Hai bolsas de papel? Canto custan as de plástico?
  • Pódese mercar “on line”?


Todo o se che ocorra...






















Bolsas e guantes para as froitas e hortalizas, bolería...Pesamos nós ou pesa o seu persoal?




Tarxetas de fidelidade (puntos, descontos…)
Relación calidade-prexo


Que alimentos están colocados xusto onde están as caixas?






Así que, coa colaboración do Concello de Mos, visitamos dous supermercados:


E agora  tivemos que comparar os resultados obtidos en ambos:


LIDL GADIS
Proximidade ao domicilio



Aparcamento sinxelo para a túa familia



Baños e superficie limpos



Taquillas, carros, cestas ...axeitadas



Música, temperatura...



Persoal: agradable, identificado, uniformado...



Seccións:



Produtos claramente identificados



Variedade de produtos: importación, ecolóxicos, delicatesen, galegos...



Produtos para intolerantes, diabéticos, alérxicos



Frescura de: peixe, carne, froitas, legumes



Conxelados e refrixerados en bo estado



Ofertas: caducidade, ubicación



Produtos de limpeza e hixiene separados



Un mesmo produto, onde é máis barato



Onde están os snaks, bebidas, caramelos



Formas de pago



Hai marca blanca. Calidade/prezo



Tarxeta de fidelidade, puntos, sorteos...



Suxestións, cambios



bolsas



Compra “on line”



Ningún comentario:

Publicar un comentario